Da li znate šta se dešava sa električnim vozilom koje ne prelazi veliku razdaljinu?

Većina potrošača voli električni bicikl kao ekološko prevozno sredstvo zbog njegovih karakteristika:

  • ne izaziva zagađenje,
  • ne pravi buku i
  • jednostavno je za rukovanje.

Međutim, što je vreme upotrebe električnog vozila duže, tako i fenomen opadanja pređene kilometraže u bilo kom trenutku zasmeta ljudima.

Baterija je oštećena

Tokom procesa upotrebe baterije, zbog problema sa kvalitetom samog proizvoda, povećanja opterećenja baterije usled neusklađenosti parametara električnog vozila, neracionalne upotrebe potrošača i faktora spoljašnje sredine, vek baterije se skraćuje, što utiče na kilometražu električnog vozila.

Punjač nije kompatibilan ili je oštećen

Za bateriju je veoma važno da se za upotrebu odabere punjač sa odgovarajućim/kompatibilnim parametrima. Nekvalifikovani punjač će prouzrokovati da baterija bude nedovoljno napunjena ili prenapunjena, pa se ponekad kaže da baterija nije pokvarena (dotrajala) usled upotrebe, već usled lošeg punjenja.

Postoji problem sa tačkom podnapona kontrolera

Zaštitna tačka podnapona kontrolera igra veliku ulogu u zaštiti baterije od prekomernog pražnjenja. Međutim, ako je tačka zaštite od podnapona kontrolera viša od standardne, višak energije u bateriji se neće potpuno isprazniti, što će rezultirati „gubljenjem, rasipanjem“. Ako je tačka zaštite od podnapona kontrolera niža od standardne, to će opet dovesti do toga da baterija bude izuzetno sklona prekomernom pražnjenju tokom upotrebe, a prekomerno pražnjenje će lako dovesti do otkazivanja baterije.

Prevelika snaga motora

Zbog prekomerne potrebe i potrage za snagom i brzinom vožnje od strane potrošača na trenutnom tržištu, snaga električnog bicikla postaje sve veća, a snaga motora se u skladu s tim povećava uzimajući u obzir troškove, ali se ipak ne prati noseći kapacitet kupca kada je u pitanju baterija, tako da se često dešava fenomen da je celo vozilo opremljeno standardom 48V20AH, ali se za upotrebu ipak bira baterija 48V12AH, baterija „malih zaprežnih kolica“ (snaga motora je manja od potrebne za normalan rad)“, što je za bateriju nepodnošljivo “bolno”.

Uticaj temperature okoline

Previsoka temperatura će povećati verovatnoću deformacije baterije, a preniska temperatura ima još veći uticaj na bateriju. Uzimajući kao standard temperaturu okoline od 25 ° C, kapacitet baterije će se smanjivati za 1% za svakih 1 ° C pada temperature, a efekat stepena prihvatanja za punjenje baterije zimi može biti još gori – efekat punjenja na -10 ° C je samo oko 70% u odnosu na normalnu temperaturu.

Veliki strujni rad izazvan raznim faktorima

Previsoka temperatura će povećati verovatnoću deformacije baterije, a preniska temperatura ima još veći uticaj na bateriju. Uzimajući kao standard temperaturu okoline od 25°C, kapacitet baterije će se smanjivati za 1% za svakih 1°C pada temperature, a efekat stepena prihvatanja za punjenje baterije zimi može biti još gori – efekat punjenja na -10°C je samo oko 70% u odnosu na normalnu temperaturu.

  • Status vozila stari, a povezana oprema ispoljava mehaničke kvarove, npr. instalacija za ležaj nije baš fleksibilna, deo za interfejs je labav, što dovodi do smanjenja efikasnosti izdržljivosti baterije električnog bicikla.
  • Celo vozilo stari, posebno kablovi za povezivanje baterije, i sa dužim vremenom upotrebe, pojavljuju se oksidi, što povećava otpor tokom rada, gubi se znatna količina energije,što ponekad uzrokuje kratak spoj u vozilu, dovodeći do samopražnjenja.
  • Pritisak u gumama je prenizak, što može prouzrokovati da se trenje između električnog bicikla pri vožnji i površine tla znatno poveća, čime se ubrzava potrošnja energije baterije.
  • Nisu dobro otklonjene greške pri podešavanju kočnice, npr. kočioni vod je preuzak, kočioni vod se ne vraća, itd., tako da pri vožnji električnog bicikla mora da se pojača struja da bi on radio, a nepotrebna energija se gubi bez razloga.
  • Što se tiče uslova na putu, pri vožnji po hrapavom i neravnom putu mora postojati kočenje i pokretanje u više navrata, a efikasnost vožnje je samo oko 60% u odnosu na vožnju po ravnom putu. Istovremeno, zbog velike gustine baterija, vibracije izazvane neravnim putem mogu da oštete unutrašnju strukturu baterije, što je ponekad kobno za bateriju.
  • Često penjanje po strmim padinama i vožnja sa prevelikim teretom (poput nošenja ljudi, teških stvari) povećaće radnu struju električnog bicikla, a samim tim će skraćiti pređenu kilometražu električnog bicikla.

Neracionalne navike u vožnji

  • Kada se električni bicikl tek pokrene, ručica za gas se za trenutak mora povući do kraja, a loše navike, poput naglog kočenja pri brzoj vožnji, prouzrokovaće da baterija pretrpi strujno pražnjenje tipa „tobogan“, što pored direktnog smanjenja dometa i kilometraže električnog bicikla, takođe ozbiljno oštećuje radni vek baterije.
  • Ukratko, postoji mnogo razloga koji utiču na smanjenje kilometraže električnog bicikla, tako da kada potrošač utvrdi da električni bicikl ne radi ispravno tokom svakodnevne upotrebe, trebalo bi da na vreme ode u kvalifikovani stručni servis da bi rešio problem ili izvršio remont, jer se samo tako može steći savršenije iskustvo u vožnji.

Slične objave

  • Pravilno korišćenje olovne baterije

    Daćemo Vam nekoliko saveta kako biste trebali da koristite olovnu bateriju električnog bicikla

  • Upotreba i održavanje baterije

    Novokupljenu bateriju je potrebno ponovo napuniti pre upotrebe, jer pre nego što se baterija...